§ 1 Toepassingsgebied
§ 1.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op evenementencontracten, die worden aangegaan als onderdeel van een boeking van één van de evenementen die worden aangeboden op één van de "myCityHunt" platforms tussen CityHunters GmbH & Co. KG als de Organisator en de Klant.
§ 1.2 Door te boeken erkent de Klant de volgende Algemene Voorwaarden als bindend.
§ 1.3 De teamevenementen van myCityHunt zijn alleen voor zakelijke klanten te boeken. Door te boeken bevestigt de Klant dat hij geen consument is.
§ 1.4 Individuele zaken, die afzonderlijk tussen de Aanbieder en de Klant zijn overeengekomen, hebben alleen voorrang op de volgende bepalingen als deze afspraken schriftelijk zijn vastgelegd.
§ 2 Algemene bepalingen
Voor alle diensten (klantenondersteuning, conceptie, organisatie en planning van de evenementen en de bemiddeling van diensten van derden) tussen de Klant en de Aanbieder zijn uitsluitend deze Algemene Voorwaarden van toepassing. Tegenstrijdige voorwaarden, die zijn opgesteld door de Klant, zijn alleen geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk door de Aanbieder zijn aanvaard. Afspraken, die afwijken van of aanvullingen zijn op deze "Algemene Voorwaarden", dienen schriftelijk te worden vastgelegd.
§ 3 Basis van het contract
§ 3.1 Door het boekingsproces voor teamevenementen op de website van de Aanbieder te voltooien, doet de Klant een bindend aanbod om een contract aan te gaan.
§ 3.2 Het bestelproces verloopt in drie stappen: selectie van de gewenste rondleiding, invoer van de persoons-, bedrijfs- en betaalgegevens, bevestiging van de bestelling.
§ 3.3 De overeenkomst komt tot stand na aanvaarding door de Aanbieder. De aanvaarding dient schriftelijk te geschieden. Hiervoor ontvangt de Klant per e-mail een aankoopbevestiging.
§ 3.4 De beschrijvingen en de gedetailleerde informatie over de aangeboden evenementen op de website van de Aanbieder vormen geen juridisch bindend contractaanbod van de kant van de Aanbieder.
§ 3.5 Het contract komt tot stand op basis van de gegevens, die rechtstreeks voortvloeien uit het online boekingsformulier en deze "Algemene Voorwaarden".
§ 4 Omvang van diensten
§ 4.1 De inhoud van de orderbevestiging is bepalend voor de omvang van de contractuele prestatie. Nevenafspraken of wijzigingen, die de omvang van de contractuele prestatie wijzigen, moeten schriftelijk worden vastgelegd.
§ 4.2 Uitspraken in reclamemedia, al dan niet in elektronische, gedrukte of andere vorm, zijn niet bindend voor de overeenkomst.
§ 4.3 De Aanbieder zal de Klant onmiddellijk informeren over eventuele wijzigingen of afwijkingen van individuele diensten van de overeengekomen inhoud van het contract, die noodzakelijk worden na het aangaan van het contract. Voor zover de overeengekomen inhoud van het contract door de wijzigingen niet of slechts onbeduidend wordt beïnvloed, is de Klant niet gerechtigd om het contract op grond van deze afwijkingen te beëindigen. De Aanbieder is gerechtigd om, in overleg met de Klant, onderdelen van het evenementenschema te wijzigen in afwijking van de beschrijving van de dienst.
§ 4.4 Indien de Aanbieder overeenkomsten met derden aangaat om een evenement uit te voeren, vindt een dergelijke totstandkoming van de overeenkomst plaats met toestemming van de Klant. Dit geldt in het bijzonder voor het aangaan van contracten in de evenementenbranche en het aangaan van contracten met artiesten.
§ 5 Eigendomsrecht en auteursrechtelijke bescherming
§ 5.1 Alle door Aanbieder geleverde diensten, in het bijzonder puzzel- en taakideeën, rondleidingen etc., inclusief de losse onderdelen daarvan, zijn en blijven eigendom van de Aanbieder. Door betaling van de overeengekomen prijs verkrijgt de Klant slechts het gebruiksrecht voor het overeengekomen doel.
§ 5.2 Tenzij anders met de Aanbieder overeengekomen, mag de Klant de diensten alleen zelf gebruiken en alleen voor de duur van het contract. Elk verder gebruik, overdracht aan derden of hergebruik van ideeën van Aanbieder door Klant, geheel of gedeeltelijk, is niet toegestaan.
§ 5.3 Het gebruik, vermenigvuldiging of openbaarmaking van de inhoud van de evenementen van de Aanbieder is verboden en kan juridische gevolgen hebben, met name schadeclaims. Dit geldt ongeacht of het voor privé- of zakelijke doeleinden is.
§ 5.4 Elke overtreding van de auteursrechtregelgeving zal zowel civiel als strafrechtelijk worden vervolgd.
§ 6 Wijzigingen in de boeking
§ 6.1 Wijzigingen in de bestaande boeking zijn alleen mogelijk bij boeking van het servicepakket "Teamevenementt Plus" en zijn onderworpen aan de voorwaarden zoals vermeld in § 6.2. Wijzigingen in een bestaande boeking voor "Teamevenement Basic" zijn niet mogelijk.
§ 6.2 De volgende voorwaarden zijn alleen van toepassing op wijzigingen in een boeking voor "Teamevenement Plus".
§ 6.2.1 Wijzigingen in de boeking kunnen alleen via de klanteninterface "myHunt" worden gedaan, waartoe de Klant na ontvangst van zijn boekingsbevestiging toegang krijgt.
§ 6.2.2 Wijzigingen in het aantal geboekte deelnemers:
§ 6.2.3 Een wijziging van de stad, waar het evenement plaatsvindt, is gratis mogelijk totdat de Klant de door de Aanbieder verstrekte ticketcodes activeert.
§ 6.2.4 Een wijziging van de geboekte datum (datum en/of tijd) moet binnen een tijdsbestek van max. 4 maanden en moet tot en met 7 kalenderdagen voor de geplande evenementdatum via het online klantenportaal aan de Aanbieder worden gecommuniceerd. Een wijziging van de evenementdatum is maximaal twee keer mogelijk.
§ 6.2.5 Een wijziging van de geboekte taal en het geboekte tourtype (bijv. Escape Game, Speurtocht, etc.) zijn, voor zover aangeboden door de Aanbieder op de gewenste locatie en datum, mogelijk tot de dag voor het evenement.
§ 6.3 Als er een officieel geordende algemene evenementbeperking voor de evenementlocatie op de geplande evenementdatum is, kan de Klant de datum gratis wijzigen, zelfs in het geval van een "Teamevenement Basic" boeking en ook op kortere termijn dan 7 kalenderdagen.
§ 7 Beëindiging van het contract
§ 7.1 De Klant heeft te allen tijde het recht om de overeenkomst te herroepen. De herroeping kan alleen via het online klantenportaal. Er wordt uitdrukkelijk op gewezen dat het niet gebruiken van de dienst zonder een uitdrukkelijke verklaring van herroeping geen herroeping van het contract inhoudt. De voortijdige beëindiging van de contractuele relatie verplicht de Klant tot betaling van 50% van de overeengekomen totaalprijs. Bij annulering korter dan 7 kalenderdagen voor de evenementdatum bedragen de annuleringskosten 100% van de overeengekomen totaalprijs.
§ 7.2 Indien is overeengekomen dat het totaalbedrag voor de datum van het evenement betaald dient te worden, wordt het totaalbedrag in rekening gebracht indien de overeengekomen vergoeding voor het evenement niet op de datum van het evenement is betaald en het evenement als gevolg daarvan wordt geannuleerd.
§ 7.3 Het recht om de overeenkomst om dwingende redenen van een van de partijen te annuleren, blijft onaangetast.
§ 7.4 Een buitengewone opzegging wegens slechte weersomstandigheden is niet mogelijk.
§ 8 Aansprakelijkheid
§ 8.1 Deelnemen aan het evenement is vrijwillig, op eigen risico, voor eigen rekening en voor eigen verantwoordelijkheid. De organisatie is niet aansprakelijk voor welk letsel of schade dan ook van deelnemers of betrokken derden.
§ 8.2 De aansprakelijkheid van de Aanbieder wordt uitsluitend beheerst door de schriftelijke overeenkomsten tussen partijen. Alle vorderingen die hierin niet uitdrukkelijk worden toegekend - inclusief vorderingen tot schadevergoeding, ongeacht hun rechtsgrond - zijn uitgesloten, tenzij ze zijn gebaseerd op een opzettelijke of grove nalatige contractbreuk door de Aanbieder, een wettelijke vertegenwoordiger of plaatsvervangend agent.
§ 8.3 Verder komen de contractpartijen overeen dat elke vordering tot schadevergoeding tegen de Aanbieder, ongeacht de juridische reden, beperkt is tot de overeengekomen vergoeding.
§ 9 Betaling
§ 9.1 De in het online boekingsformulier vermelde prijzen voor de evenementen en de aanvullende diensten zijn van toepassing. De vermelde prijzen zijn netto prijzen, exclusief de wettelijke BTW.
§ 9.2 Tenzij anders overeengekomen, is de aanspraak van de Aanbieder tot betaling geldig op het moment van de boekingsbevestiging door de Aanbieder.
§ 9.3 Betaling van de kant van de Klant kan worden gedaan met een creditcard of via PayPal.
§ 9.4 Facturen van de Aanbieder zijn betaalbaar, zonder aftrek, uiterlijk binnen 30 kalenderdagen na ontvangst van de factuur. Bij niet tijdige betaling wordt een achterstallige rente van 8 procentpunt boven de basisrente als overeengekomen beschouwd.
§ 9.5 De factuur wordt alleen elektronisch verzonden.
§ 9.6 Wijzigingen aan de reeds opgemaakte facturen zijn niet mogelijk.
§ 9.7 Bij betaling via PayPal of een creditcard ontvangt de Klant uiterlijk 3 kalenderdagen na het evenement een link naar een beveiligde betaalwebsite. De Klant stemt ermee in om binnen 14 kalenderdagen zonder aftrek te betalen.
§ 9.8 Indien is overeengekomen dat het totale bedrag voor de datum van het evenement betaald dient te worden, is de factuur van Aanbieder, zonder aftrek, verschuldigd tot 2 werkdagen voor de datum van het evenement. Bij niet tijdige betaling wordt het evenement geacht te zijn geannuleerd door de Klant. De annuleringsvoorwaarden zijn dan van toepassing.
§ 9.9 De Aanbieder maakt voor de betalingsverwerking gebruik van een zogenaamde reseller (merchant of record). De Aanbieder draagt de vordering over aan deze wederverkoper op het moment dat deze ontstaat.
§ 9.10 De Klant kan een retentierecht alleen verrekenen of doen gelden met onbetwiste vorderingen.
§ 10 Garantie
§ 10.1 Indien de dienst niet overeenkomstig het contract wordt geleverd, is de Klant verplicht om eerst herstel te eisen door het stellen van een redelijke termijn. De Aanbieder kan weigeren om verhaal te halen als het een onevenredige inspanning vereist.
§ 10.1.1 De Aanbieder kan ook een oplossing aanbieden door een gelijkwaardige vervangende dienst aan te bieden.
§ 10.2 Indien de dienst, ondanks het stellen van een redelijke termijn niet conform de overeenkomst is geleverd, is de Klant verplicht om de Aanbieder hiervan binnen 3 werkdagen via het klachtenbureau schriftelijk op de hoogte te stellen.
§ 10.3 Vertragingen tot 30 minuten van de kant van de Aanbieder of een plaatsvervangend agent in dienst van de Aanbieder worden door de Klant geaccepteerd.
§ 10.4 De Aanbieder is niet verplicht om te controleren of het evenement zonder beperkingen (b.v. door grote openbare evenementen, demonstraties, weersomstandigheden of iets dergelijks) kan plaatsvinden op de door de Klant gekozen datum.
§ 11 Vergoeding voor schade
§ 11.1 De contractpartijen komen overeen dat elke vordering tot schadevergoeding tegen de aanbieder, ongeacht de rechtsgrond, beperkt is tot de overeengekomen vergoeding.
§ 11.2 Schadeclaims van de Klant, in het bijzonder wegens onmogelijkheid van nakoming, positieve schending van claims, culpa in contrahendo, gebrekkige, vertraagde of onvolledige uitvoering of wegens onrechtmatige daad zijn uitgesloten, tenzij deze berusten op opzet of grove nalatigheid van de zijde van de Aanbieder.
§ 12 Publicatie van namen, beeld- en geluidsmateriaal
§ 12.1 De Aanbieder heeft het recht om het bedrijfslogo van de Klant te gebruiken voor zelfpromotie.
§ 12.2 De deelnemers gaan ermee akkoord dat de Aanbieder beeld- en geluidsopnamen, die door deelnemers of de Aanbieder tijdens de speurtochten of soortgelijke activiteiten zijn gemaakt voor commerciële doeleinden van de Aanbieder mag publiceren.
§ 12.3 Indien een deelnemer niet akkoord gaat met publicatie van beeld- of geluidsopnamen, waarin hij of zij duidelijk herkenbaar is, dient tussen de betreffende deelnemer en de Aanbieder een uitdrukkelijke schriftelijke afspraak te worden gemaakt over de wijze van het gebruik van het opgenomen materiaal.
§ 12.3.1 Indien beeldmateriaal van de betreffende deelnemer is gebruikt voor betaalde reclamedoeleinden, met name printmedia, reclamevideo's of online reclamecampagnes, kan de deelnemer de toestemming worden ontzegd om de betreffende reclamemedia terug te roepen.
§ 13 Toepasselijk recht
Het Duitse recht is uitsluitend van toepassing op de rechtsverhouding tussen de Klant en de Aanbieder en op de kwestie van een geldig gesloten contract en de voor- en nawerking ervan.
§ 14 Plaats van jurisdictie
Neurenberg is overeengekomen als de bevoegde rechtbank voor alle geschillen, die direct of indirect tussen de Aanbieder en de Klant ontstaan.
§ 15 Nevenovereenkomsten / schriftelijke vorm
§ 15.1 De contractpartijen stemmen in met strikte geheimhouding, ook na beëindiging van de contractuele relatie, tegenover derden over alle kennis die voortvloeit uit zakelijke transacties.
§ 15.2 Vorderingen en andere rechten, die voortvloeien uit dit contract, kunnen alleen worden overgedragen door de Klant met de voorafgaande schriftelijke toestemming van de Aanbieder. De Klant wordt geïnformeerd dat de data in de loop van de contractverwerking worden opgeslagen.
§ 16 Scheidbaarheidsclausule
Mochten afzonderlijke bepalingen van deze "Algemene Voorwaarden" ongeldig zijn, dan tast dit het bindende karakter van de overige bepalingen en van de op basis daarvan gesloten overeenkomsten niet aan. De ongeldige bepaling wordt vervangen door een geldige bepaling, die de strekking en het doel zo dicht mogelijk benadert.
Datum: 29.11.2021